Yirmibirinci Söz 1. bölüm - ÇOCUKLARA RİSALE

YİRMİRBİRİNCİ SÖZ – 1. Bölüm

Bismillahirrahmanirrahim,

Bir zaman uzunboylu ve zengin bir çocuk geldi dedi ki; Namaz kılmak iyidir ama hergün hergün beş defâ kılıyoruz. Bu bana çok geliyor, bâzen usanıyorum. Bir de baktım ki içimdeki kötü huylu çocuk da aynı sözleri söylüyor. Ben de kendi kendime dedim ki içimdeki kötü huylu çocuğa iyi bir ders vermeliyim çünkü içindeki kötü huylu çocuğu iyileştirmeyenin hiçbir kimseye faydası olmaz O zaman dinle bakalım ey içimdeki kötü huylu çocuk; Bu câhillikten ve tembellikten kurtulmak istersen sana şunları söylemek isterim

Birincisi;
Şimdi sana sorarım ey içimdeki kötü huylu çocuk. Sen hep bu dünyâda mı yaşayacaksın ki? Annen baban ya da deden bir imzâ mı atmışlar kâğıda hep burada kalman için? E böyle birşey yok.. Demek ki seni namaz kılmaktan usandıran şey hep bu dünyâda kalma düşüncesi.. Şimdi sana şunu söylemek istiyorum; Burada sonsuza kadar kalınmıyor. Tamam keyifli zamanlar da geçireceğiz ama bak Allah bize 24 saat vermiş bu 24 saatten bir saatini kumbaraya atar gibi bir seccadeye atsan yani 5 vakit namazını kılsan güzel, keyifli, rahat , hoş bir kulluk görevi yapmış olursun.. usanmayı bir tarafa bırak..

İkincisi:
Yine içimdeki çocuğa dedim ki ;
Sen yemek yemeyi çok seviyorsun özellikle hoşuna giden yiyecekleri hemen hergün yemek istiyorsun. Onları yemek seni hiç usandırmıyor, çünkü lezzet alıyorsun. Senin vücudunda lezzet almanı sağlayan dil var işte yiyecekleri küçük parçalara ayırmak için diş var, doygunluk hissi için mide var di mi?
Ancak sen sâdece bu maddî organlardan oluşmamışsın, çok önemli bir yapımız daha var: ruhumuz ve kalbimiz.. onlar da vücudumuz gibi lezzet almak ister, gıdâlanmak ister..
Kalbini üzecek birçok olayla karşılaşırsın meselâ anneni üzecek bir davranışta bulunduğunda annen sana darılabilir bu da seni üzer, ya da kardeşin hastalabilir, sevdiğin komşu arkadaşın başka bir yere taşınabilir... Bunun gibi olaylar ruhunu sıkıp, kalbini üzebilir… böyle durumlarda kalb ve ruh gıdâlanmak ister ve bu gıdayı sağlayan da namazdır çünkü üzüldüğün herşeyin sâhibi Allah'ın huzuruna çıkmak demek olan namaz seni rahatlatır...

Üçüncüsü:
Bana  namaz kıldırmak istemeyen içimdeki kötü huylu çocuk!
Çok sabırsızlık yapıyorsun.. şimdi sana bir hikaye anlatayım da anla:
“Bir savaş düşün.. Sen de bir komutan ol. Tabii ki askerlerin var hem sağ tarafta, hem sol tarafta hem de merkezde yani orta tarafta...
Öyle birşey oldu ki, sağ taraftan gelen düşman askerleri, beyaz bayrak kaldırıp teslim oldular ve senin asker kuvvetlerine katıldılar ama sen tutup senin askerlerinin çoğunu sağ tarafa düşman askerlerinin kalmadığı, olmadığı yere gönderdin… merkez bölgeyi yani orta tarafı zayıflattın.. Hiç akıllıca değil öyle değil mi?  [ bu hikaye aslında sana  şunu anlatıyor; geçmiş zamanda kılmış olduğun namaz vazîfesini düşünüp ah ne kadar çok namaz kılmışım demek, hikayede olduğu gibi düşman sana katılmış sen oraya asker gönderiyorsun.. Halbuki geçmişte kıldığın namazlar senin sevab defterine yazılmış sana kuvvet olmuş]

Sol tarafa bakalım bir de ;
Sol tarafta ise , düşman askerleri henüz gelmemiş. Gelmediği halde , endişelenip o tarafa da büyük bir askerî kuvvet gönderdin.. Yine akıllı bir komutanın yapacağı bir iş değil bu [ bu hikaye de sana şunu anlatmak istiyor; Gelecek günler henüz gelmemiş. O zamanlarda kılman gereken namaz ibadeti şimdi yok. Yok olan bir vazîfe için endişelenip, of daha kılmam gereken bir sürü namaz var deyip bugünkü sabrını (kuvvetini) bitiyorsun . Böyle olunca da bugün kılman gereken namazlar için gerekli kuvveti bulamıyorsun]

Sen akıllı bir çocuk isen sana verilen bu kuvvetleri ( hani komutandık ya) sağa ve sola boşuna harcayıp kuvvetsiz kalmazsın... Şöyle düşünebilirsin; Ben 24 saatten 1 saatimi çok kıymetli, beni yormayan, nurlu ve güzel bir vazîfe yerine getirerek geçiriyorum...
Son birşey daha söylemek istiyorum
Bizim 3 tane sabır kuvvetimiz var

1- kötü işler (günahlar) yapmamak için gayret göstermek
2- başımıza bir sıkıntı geldiğinde ya da üzüldüğümüzde sabır gösterip Allahımıza neden böyle oldu demeyip, şikayet etmeyip Allahım sana güveniyorum demek
3- namaz , oruç gibi ibâdetleri yerine getirirken sabırlı olmak

Dördüncüsü:
Namaz kılmak istemediği zaman içimdeki kötü huylu çocuğa sersem demek istiyorum
Neden biliyor musun ?
Çünkü anlasa idi ki kıldığı namazın ücreti çoktur. Sonsuzluk dünyâsında sırat köprüsü var geçilmesi oldukça zor olan bir köprü bu.. Ama geçişi kolaylaştıran bir cennet aracı yada Burak dediğimiz bir araç var.. Bu araca yalnız namaz kılanlar yani cennet bileti olanlar binebilir hem de hızlıca geçer o köprüyü...

Allah namaz kılanlara cenneti veriyor ki orada her istediğin olacak ve sonsuza kadar kalacaksın
Şimdi baban gelse sana dese; Sana basit bir iş veriyorum bunu yaparsan müthiş bir hediyeyi kazanacaksın dese belki de 100 gün çalışırsın..
Evet Allah ki hiç sözünden dönmez namaz vazîfesinin karşılığında sonsuz hediyeler verir.....

Beşincisi:
Dünyayı çok seviyorsun biliyorum.. Bu dünya sevgisi ile dolu olan ses diyor ki; Benim dünyâ dolusu işim var, ödevlerim var, sınavlarım var, oyuncaklarım ile oyunlarım var, bilgisayar oyunlarım var.. Bâzen namaz kılmaya vakit bulamıyorum..

Ben de o sese diyorum ki ;
Acabâ Allah seni sâdece dünyâ için mi yarattı ki bütün çalışmalarını ona göre yapıyorsun ? Allah seni o kadar çok seviyor ki seni dünyâdaki varlıkların hepsinden daha üstün yaratmış ama sen gerçek görevin olan namazı kılmaz isen diğer varlıklardan üstün iken daha aşağıya düşersin.. Çünkü senden başka diğer canlılar Allah'a kulluk vazîfesini yerine getiriyorlar.. Onların ibâdeti namaz kılmak şeklinde olmasa da kendilerine göre ibâdet ederler. Senin en önemli görevin namaz kılmak.. ondan sonra dünyâda yapacağımız işlere, oyunlara vakit ayırıp ilgilenmemiz gerektiği kadar ilgilenmeliyiz..

Buna bir hikâye ile bakıp daha iyi anlayalım:
Bir adam geldi ve sana dedi ki “Gel sana bir kürek vereyim şurayı kaz, çok değerli bir pırlanta bulacaksın” Sen desen ki “yok gelemem dersim var çizgi film izleyeceğim” Ne kadar akılsızca bir davranış olur. Bu şekilde kıldığın namaz sana çok büyük bir mükâfat kazandırır. Eğer terk edersen o sonsuz hediyeyi kaybetmekle berâber belki dünyâda yaptığın işlerden de istediğin duruma kavuşamayabilirsin..

İşte bu söylediğim 5 Îkaz sana namaz kılmak için büyük kuvvetler verir...

O halde haydi namaza :-))
.......


A.Y.
30.03.2013

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Birinci Söz - ÇOCUKLARA RİSALE

Dördüncü Söz - ÇOCUKLARA RİSALE