İkinci Lem'a - ÇOCUKLARA RİSALE


Bismillahirrahmanirrahim,


Hz. Eyyüb isminde bir peygamber varmış. Çok şiddetli bir hastalığa yakalanmış. Vücudunda hep yaralar çıkmış. Hastalık zormuş ve canı çok acıyormuş.

Hatta bu hastalık normal hastalıklar gibi kısa sürmemiş. Uzun bir süre hastalığı iyileşmemiş.

Ama o her zaman sabretmiş, beklemiş, ben niye hasta oldum diye hiç şikayet etmemiş, hiç üzülmemiş ve hasta oluğu için kimseye kızmamış. Çünkü Allah sabredenleri çok severmiş.

Eyyüb aleyhisselam Allah’ın isimlerini söylemeyi çok severmiş. Diliyle Allah’ın isimlerini söyler, tesbihat yapar ve kalbiyle de Allah’ı çok severmiş. Hz. Eyyüb bu kadar güzel davrandığı ve çok sabrettiği için ona sabır kahramanı demişler.

Ancak bu hastalık ve yaralar daha da ilerlemiş ve hem dili hem de kalbi yara olmaya başlamış. Dili yara olunca çok acıyormuş ve artık Allah’ın isimlerini söylemesine engel olmaya başlamış.

Allah’ın isimlerini söyleyemeyince çok üzülmüş ve Allah’a şöyle dua etmiş:

“Rabbim. Bana zarar dokundu. Sen en merhametli ve en şefkatlisin.” Yani, Ey rabbim sen kullarını, yarattıklarını seversin, onlara acırsın, onların iyiliğini istersin. Eyyüb aleyhisselam kendi acıları geçmesi için dua etmemiş. “Allah’ım senin isimlerini söyleyemiyorum. Sana güzel ibadet edemiyorum bu yaralar sebebiyle” diye dua etmiş. Allah da onun duasını kabul etmiş ve yaralarına şifa vermiş ve bütün yaralarını iyileştirmiş.

30-5-2011

Reacties

Populaire posts van deze blog

Birinci Söz - ÇOCUKLARA RİSALE

Dördüncü Söz - ÇOCUKLARA RİSALE

Yirmibirinci Söz 1. bölüm - ÇOCUKLARA RİSALE